مدیریت بحران باید قابل ‌باور باشد،در ماجرای خانم مهسا امینی نمایش تصاویر دوربین‌ها، بهترین وسیله برای قانع کردن افکارعمومی جریحه‌دار شده بود اما شاید به‌دلیل این‌که دیر اتفاق افتاد، رشته کار از دست مجموعه رسانه‌های نظام خارج شد.
کد خبر: ۱۴۰۸۵۱۵
تعداد بازدید : 12

پیمان جبلی، رئیس رسانه‌ملی در بخشی از گفت‌وگوی تفصیلی خود با «جام‌پلاس» در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه چرا در ماجرای فوت مهسا امینی رسانه ملی همانند موضوعاتی نظیر هک جایگاه‌های سوخت، آب اصفهان و ... روایت اول رو نداشت گفت: مقابله با هر بحران و واقعه‌ای، ابزار‌ها و شیوه‌های متناسب با خود را می‌طلبد. در ماجرای فتنه پاییز، نخستین و ضروری‌ترین اتفاق اطلاع‌رسانی به‌موقع و دقیق از ماجرا بود تا جلوی اتهام دروغین کشته شدن خانم مهسا امینی بر اثر ضرب و شتم گرفته شود.

وی ادامه داد: برای این کار لازم بود تصاویر دوربین‌های مداربسته مرکزی که ایشان به آنجا رفته بود بلافاصله در اختیار رسانه‌ملی قرار گیرد. به‌رغم پیگیری‌های بسیار جدی که در تمام سطوح سازمان با دوستان فراجا به‌عمل آوردیم، موفق نشدیم در روزهای اول آن تصویر را به‌دست بیاوریم و چند روز طول کشید.

مدیریت بحران باید قابل ‌باور و استناد باشد

رئیس رسانه ملی گفت: به‌نظر می‌رسد اقدام اولیه و در لحظه، نقش موثری در به‌دست گرفتن جریان رسانه‌ای داشت و متاسفانه مدیریت بحران چند روز اول از دست نظام خارج شد.

جبلی تاکید کرد: مدیریت بحران باید قابل ‌باور، قابل استناد و قابل اتکا باشد. ممکن است اقناع با صرف گفتن و ادعا کردن اتفاق نیفتد. به نظر ما در این ماجرا نمایش تصاویر دوربین‌ها، بهترین وسیله برای قانع کردن افکارعمومی جریحه‌دار شده بود اما شاید به‌دلیل این‌که دیر اتفاق افتاد، رشته کار از دست مجموعه رسانه‌های نظام خارج شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها